We zijn los! - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Marco, Martine, Thomas en Guus - WaarBenJij.nu We zijn los! - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Marco, Martine, Thomas en Guus - WaarBenJij.nu

We zijn los!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Marco, Martine, Thomas en Guus

18 Augustus 2018 | Oostenrijk, Ried im Oberinntal

Dag allemaal

Welkom op onze mamathogu site. Wat leuk dat je onze avonturen gaat volgen. We zijn inmiddels al 5 dagen onderweg en vanavond hebben we maar eens de tijd genomen voor een update,(eigenlijk net onze site gemaakt).

Dinsdag zijn we na 3 keer toch eindelijk vertrokken....is het huis wel op slot, eeeuh, ff terug....had je nou de reservesleutel van de auto, nee eeuuh ff terug, misschien waren we toch wel een beetje zenuwachtig. Uiteindelijk toch nog de theeglazen, extra gasfles, plastic bordjes en mijn mascara vergeten. Gelukkig niet vergeten om de jongens in Almelo op te halen bij de Luttikhuisjes. Ze mochten daar logeren zodat wij niks zouden vergeten bij vertrek, oeps.

Natuurlijk ging de reis perfect, Guus vond het geweldig om zo lang stil te moeten zitten in de auto,.......NOT! Oef, we zijn met z'n allen weer een stukje dover geworden van het temperament van Guus. 400 kilometer verderop hielden we het voor gezien en stoptenwe bij een doorreiscamping in Kothen. Prima camping, maar de taken moesten onderling wel worden verdeeld. We konden Guus niet uit het oog verliezen omdat hij zo het water in kon lopen en van een enorme helling af kon racen met zijn loopfiets. Dus Marco warmde de Nasi op en ik rende een beetje achter de jongens aan. Maar ik was natuurlijk ook niet helemaal fris meer dus Guus was al doorweekt toen ik hem uit het meertje viste en even later ontsnapte hij met zijn loopfiets. En dat net boven aan die steile helling. Hij suisde met een enorme snelheid naar beneden dus ik rende er ietwat paniekerig achteraan. Gelukkig liep er een man met een enorme afwasbak net diezelfde helling op. Hij pakte de afwasbak naar zijn ene hand zodat hij Guus met de andere kon pakken. Maar Guus had zo'n snelheid dat die man direct begon te tollen en met een enorme smak in zijn kapot gevallen glazen viel. Guus kwam er zonder schrammen vanaf maar die arme man had zijn elleboog en knie helemaal kapot. Met een tekening en een nieuw bierglas hebben we de gehavende redder in nood nog bedankt maar zijn de volgende dag maar snel de grens overgestoken naar Oostenrijk, entschuldigung en Tjuss.

Inmiddels verblijven we al 3 nachten op camping Dreiländereck in Ried. Veel actieve en sportieve mensen hier die net als ons veel op pad zijn in de bergen. Gelukkig geen steile helling of aangrenzend water. Thomas en Guus kunnen zelf over de camping fietsen en spelen veel in het kleine Spielraum met de andere kindjes.

We hebben een liftpas voor het gebied gekocht en zijn al 3 dagen hoog de bergen in geweest. Hoogtepunt voor de jongens waren de trampoline's, de schommels en de skelters waarmee we van de berg af sjeesten. Verder zijn Thomas en ik nog in een ijsgrot geweest, en zijn we met z'n vieren naar de top van de gletscher geweest op 3100 meter, heeft Thomas in Oostenrijk èn Italië tegelijk gestaan, en hebben we een prachtige roadtrip lang het Kaunetaler Gletschermeer gemaakt.

De grote verre reis is nu dus echt begonnen. We beginnen nu echt onze draai te vinden.Ook de jongens genieten met volle teugen. En zelfs Guus ging vanavond lekker slapen zonder problemen. Hij vind het ook super gezellig met z'n allen in de caravan.
Zo, het eerste verhaal staat er op. Ik hoop dat er nog heel veel volgen.

• 19 Augustus 2018 - 08:34

Rob, Natalie & Hugo:

Lieve allemaal,

Wat een fantastische dagen hebben jullie al gehad! En er volgen er nog heel veel meer.
    Geniet met z'n viertjes en doe een beetje voorzichtig he ;-)
    Wij gaan woensdag een weekje naar Zeeland, ook supertof!

Liefs van ons en een dikke kus van Hugo!

• 19 Augustus 2018 - 09:32

Lars En Kitty:

Hi
    Wa
    Hahaha wat zouden jullie allemaal wel niet vergeten zijn wanneer ze niet bij ons hadden gelogeerd!
    Inderdaad al veel gedaan! Leuk! Vooral die skelters hahaha!
    Ook fijn dat Guus kan slapen in de caravan.
    Wij kijken uit naar jullie volgende reisverslag.
    Hier ook een spannend leven. Gisteren de kast in de garage geverfd jeuh!!

Veel liefs van Lars, Kitty, Raff,Jack en Amelie.

• 19 Augustus 2018 - 19:15

Igor:

Fantastisch begin. Jullie zijn gewoon echt begonnen en op reis! Te gek lieve schatten. Geniet!!!

• 19 Augustus 2018 - 19:50

Marjon :

Heerlijke blog. Precies zoals jullie zijn. Mis jullie maar geniet van alle foto's en verhalen. Dikke kus

• 19 Augustus 2018 - 20:16

JoKoJoSa:

Wat gaaf om weer de echte Tinus-schrijfstijl terug te zien. Dat ben je nog steeds niet kwijt gelukkig ;-)

Zonder Guus zou je verhaal ook wel erg saai en perfect zijn, hihi...

Guhnietuuuuuh!!

• 19 Augustus 2018 - 20:24

Marlou,Yuri, Luuk En Tess:

Wat leuk om te lezen allemaal én om ook al het moois zien wat jullie meemaken, prachtige foto's!!
    We zullen enthousiast meelezen..
    P.S. jullie huis wordt goed in de gaten gehouden door een 4 jarig meisje, ze gaat namelijk elke dag kijken of ze Thomas kan vinden. Ze is nog even aan het zoeken

• 20 Augustus 2018 - 05:01

Riet:

Beste Martine, Marco, Guus en Thomas
    Geweldig dat je deze beslissing hebt genomen en zoveel avontuur tegemoet gaat. Leuk om te lezen en wat een schitterende foto's in een prachtige omgeving. Heel veel plezier met z'n allen.

• 20 Augustus 2018 - 10:28

Marije:

Heerlijk

• 21 Augustus 2018 - 07:48

Annet:

hey luitjes
    wat een heftig begin!en wat gaaf zo met zijn vieren,kan niet beter!
    we gaa n jullie volgen (zeker met die mooie verhalen)!
    en hou die kleine in de gaten(weet er alles van haha)!
    heel veel plezier!
    groetjes annet

• 24 Augustus 2018 - 21:23

Geeke:

Wow wow wow. Heerlijk. Geniet onwijs met zijn viertjes!!! Dikke zoen uit Zeist. XXX

• 25 Augustus 2018 - 12:02

Ellen:

Gaaf hoor. Ben heel benieuwd wat er nog meer volgt. Veel plezier...